• Передмістя Києва, Зазим'є
  • вул. Промислова, 6
  • Пн-Пт с 9:00 до 19:00
  • Сб,Нд с 10:00 до 17:00
avtofishki.com.ua

Ланцюги на колеса — аксесуар для протиковзання

  • Ланцюги на колеса — аксесуар для протиковзання


Взимку водіям нерідко доводиться проїжджати обмерзлі, засніжені та інші важкопрохідні ділянки. Без додаткового обладнання, що перешкоджає ковзанню, подолати такі відрізки дороги вкрай складно. Одного разу зіткнувшись з подібними труднощами, багато автомобілістів починають досліджувати питання, як вибрати ланцюги на колеса.


Мета використання аксесуарів проти ковзання


Наявність зимових і навіть шипованих покришок — не гарантія того, що машина проїде по льоду або глибокому снігу. А ось автомобіль, оснащений ланцюгами протиковзання, більш маневрений, здатний подолати глибокий сніговий покрив, бруд чи піски.

І якщо в нашій країні автовласники якось обходяться шипованими покришками, то в Європі ланцюг на колесо — необхідний елемент оснащення авто, поряд з аптечкою і вогнегасником. За проїзд без цього обладнання по деяких дорогах при певних погодних умовах водія чекає великий штраф.

Ланцюги протиковзання оцінять також любителі активного відпочинку (мисливці, рибалки, лижники), дачники й усі, хто піклується про безпеку пасажирів і прагне підвищити комфорт їзди в складних умовах.


На фото автомобіль у засніженій гірській місцевості з ланцюгами на колесах пробирається по сніговій дорозі


Види ланцюгів протиковзання


Існує кілька типів конструкцій подібного обладнання. Щоб вибрати відповідну модель, слід розуміти відмінності між ними:

  1. Ланцюги. Мають високі тягові властивості, відрізняються витривалістю та тривалим терміном служби. Недолік цього типу конструкції — складність експлуатації. Їх розрив може пошкодити колесо і кузов.
  2. Ремені. Більш прості в застосуванні, їх простіше зберігати й обслуговувати, але вони не мають тих тягових характеристик і швидше виходять з ладу. Проте обрив ременя безпечніший для автомобіля.
  3. Браслети — більш міцний та довговічний аналог ременів, але поступається їм у зручності експлуатації.
  4. Траки — антипробуксувальна стрічка. Цей шипований гумовий килим допомагає вивести буксуючий автомобіль з ями. Прекрасний помічник водія, який рухається в умовах бездоріжжя.

Вибирати тип обладнання потрібно з урахуванням особистих переваг і завдань, які воно повинно вирішувати.

Комплект зазвичай складається з 2 штук, що підходять на 10-15 взаємозамінних розмірів. Як правило, якщо мова йде про рідкісне використання та нескладні умови їзди, обладнання монтують лише на провідну вісь. Повнопривідним авто легше керувати, якщо «взуті» всі 4 колеса.


Відмінності між браслетами та ланцюгами


Браслети — ще один додатковий захисний аксесуар, який поліпшує прохідність автомобіля. Конструкція являє собою ремінь з пряжкою для монтажу і протиковзку основу.

Водій одягає браслети, просмикуючи їх крізь диски колеса. У комплект входить від 2 до 12 штук. Чим більше їх надіто, тим більше плавним буде рух. Хоча вони надягаються легше, ніж ланцюги, щоб встановити кілька браслетів на одне колесо, піде більше часу, ніж на монтаж ланцюгів.

Не бажано встановлювати браслети на сталевий диск — з часом вони його поступово зріжуть.

Отже, якщо колеса вже загрузли або водій хоче добитися підвищеної тяги, підійдуть браслети. Плавного ходу і кращої керованості простіше досягти за допомогою ланцюгів з плетінням «ромб».


На фото крупним планом ланцюги на колесі в засніжену зиму


Клас виробу та матеріали виготовлення


Різні моделі обладнання протиковзання відрізняються один від одного низкою характеристик, зокрема, матеріалом виготовлення, плетінням і розміром ланок. Від цих параметрів залежить сфера застосування конструкцій. Наприклад, для ожеледиці рекомендується обирати модель з дрібними ланками. Велика ланка призначена для переміщення по багнюці або глибокому снігу.

Прийнято виділяти два класи обладнання:

  1. М'які. Так звана «сітка для коліс» виготовляється з пластика, гуми, поліуретану. Її перевага полягає в тому, що вона не сильно збільшує діаметр колеса. Пластикові або гумові грунтозацепи полегшують подолання ділянок, вкритих пухким снігом, але практично не забезпечують зчеплення з льодом. Оскільки при морозі гума втрачає еластичність, відзначаються труднощі з одяганням сітки. Максимальна допустима швидкість руху — не більше 80 км/год.
  2. Жорсткі. Матеріал виготовлення — загартована сталь або титан. Стійкі до стирання й ударів, але швидше зношують протектор покришки при русі по твердій поверхні. Розроблені для переміщення по гористій місцевості та «глибокому» бездоріжжю. Головна умова використання — швидкість до 40 км/год. Це пов'язано з інерційним збільшенням ланцюга в радіусі під час руху та ризиком пошкодити колісну арку.

Термін служби кожного виробу залежить від матеріалу, а також умов і інтенсивності його використання. Наприклад, м'які сітки для коліс зазвичай зношуються протягом одного-двох сезонів. Щоб продовжити термін експлуатації аксесуарів, слід дотримуватися рекомендацій виробника щодо їх застосування.


Типи плетіння


Зчеплення коліс з грунтом досягається за рахунок ланцюгової сітки з різними видами плетіння. Найбільш поширені малюнки — «ромб» (або «стільники») і «драбинка».

Перший варіант добре проявляє себе в разі бокових заносів, підвищує прохідність автомобіля по бездоріжжю, не перевантажуючи трансмісію та підвіску. Повне повторення форми колеса гарантує плавне обертання. Підходить для вантажівок та інших великогабаритних транспортних засобів.

Малюнок «драбинка» зручний за способом монтажу, забезпечує хороший тяговий потенціал. Застосовується для прямолінійного руху, при бічних заметах менш ефективний. Однак ривки під час обертання колеса завдають шкоди трансмісії, підвісці та вузлам кермового керування. Саме через ривки ланцюга з таким плетінням, зазвичай монтують на некерованих колесах.

Фахівці звертають увагу на таку закономірність: чим складніше плетіння, тим краще прохідність машини.


Ширина ланок ланцюга


Вибір ланцюгів також обумовлений шириною ланок. На деякі моделі авто можна встановлювати тільки дрібнопористі ланцюги, що виступають над поверхнею шини в діапазоні 15 мм. На легкові машини бажано монтувати 9-12 мм, на вантажівки — від 16 мм.

Вузькі ланки ідеально повторюють форму колеса, хоча швидше зношуються на важкому автомобілі. Широкі забезпечують підвищену прохідність авто, але сильніше стирають протектори шин маленького колеса.


На фото багато автомобілістів масово надягають ланцюги на колеса після сильного снігопаду


Базові критерії вибору моделі


Перш ніж купувати ланцюги, потрібно врахувати деякі недоліки цього типу обладнання. Якщо використовувати його постійно, слід бути готовим до збільшення шуму, а також навантаження на підвіску, рульове управління та трансмісію. Також багато хто зараховує до мінусів обмеження по швидкості руху.

Ще до покупки слід узяти до уваги наступне:

  • передбачувані умови експлуатації;
  • вид автомобіля: легкове авто, паркетник чи позашляховик;
  • розмір зимових шин, а також ширину та висоту профілю;
  • відповідний спосіб монтажу: стандартний, автоматична дотяжка, технології без використання додаткових механізмів.

Врахуйте, що подібне обладнання призначене виключно для проходження складних відрізків дороги, а не для постійної їзди.


Корисні рекомендації


Перш ніж надягати ланцюги, бажано зняти ковпаки та перевірити рівень тиску в шинах.

Ремонтувати дефекти потрібно відразу, в іншому випадку високий ризик пошкодити колесо та колісну арку. Необхідно регулярно уважно оглядати замки або вибирати моделі з механізмом самозатягування під час руху.

Щоб запобігти утворенню корозії, обладнання після використання потрібно ретельно очистити й просушити. Особливу увагу слід приділяти замкам. Якщо ви придбали комплект без спеціального футляра, можна зберігати його в невеликому пластиковому ящику або відрі.


Related Articles