• Передмістя Києва, Зазим'є
  • вул. Промислова, 6
  • Пн-Пт с 9:00 до 19:00
  • Сб,Нд с 10:00 до 17:00
avtofishki.com.ua

Водіння взимку

  • Водіння взимку


Водіння автомобіля завжди пов'язане з ризиком. А з настанням холодів він тільки зростає. Разом з морозами на дорогах виникають складні погодні умови: ожеледиця або опади. Бажано освіжити в пам'яті поради зимового водіння та скоригувати манеру їзди, що сформувалася за літо.



Водіння взимку та підготовка


Ще на початку осені потрібно переконатися, що стан машини дозволить використовувати її в складних умовах. Слід замінити літні рідини зимовими та придбати килимки з високими бортиками, щоб захистити салон від солоної вологи, що стікає з взуття.

Перевірте наявність інструментів для очищення автомобіля від криги і снігу — скребків, щіток, запастися засобами для розморожування замків і дверей.


На фото зимове водіння на автомобілі GMC. На тлі гірського пейзажу


Водіння взимку. Безпека та зимові шини


Одна з основних умов зимового водіння — надійні шини. Особливо це стосується регіонів, де досить часті снігопади й ожеледь. Але і городянам «всесезонкой» не обійтися. Виробники шин попереджають, що зчеплення літньої гуми з дорожнім полотном погіршується вже при +7°С, не кажучи про мінусову температуру.



Зверніть увагу ще на кілька нагадувань:

  1. Переконайтеся, що глибина протектора достатня для ефективного видалення води і снігу. Зимова гума починає втрачати зчеплення з покриттям приблизно на рівні 6/32 глибини протектора.
  2. Слідкуйте за тим, щоб тиск в шинах зберігався на рекомендованому рівні. Цей параметр потрібно перевіряти принаймні один раз на місяць і перед далекою дорогою.
  3. Вчасно змінюйте старі шини. Старіння змінює цілісність покришок і погіршує їх роботу в суворих умовах. Купувати нову гуму бажано після 6 років експлуатації. 10-літні шини, ймовірно, вже непрацездатні.

А якщо ви є власником транспортного засобу з ABS, встановіть шиповані покришки. В ожеледь помічника краще, ніж шипи, немає.


Водіння взимку — загальні рекомендації


Перш ніж обговорювати поради з водіння взимку, нагадаємо головне правило: намагайтесь не виїжджати з гаража в негоду. Якщо відкласти поїздку не можна, плануйте більш ранній виїзд, щоб не поспішати і не нервувати.

Залишайте автомобіль з механічною КП на швидкості, адже ручник при низьких температурах може примерзнути до гальмівних дисків. Виходячи з машини, потримайте двері відкритими, щоб тепле повітря вийшло, і температура в салоні та на вулиці зрівнялася.

Перед тим як вирушати в дорогу, зробіть наступне:

  1. Забезпечте огляд, очистивши скло і дзеркала.
  2. Зметіть сніг з поверхні автомобіля.
  3. Прогрійте салон, щоб вікна не потіли.
  4. Приведіть в рух двірники, щоб вони відгукувалися на ваші дії.

Тільки після цього можна вливатися в дорожній потік.


На фото зимове водіння, йде сніг. автомобіль пригальмовує


Водіння взимку — поради від дальнобійників


Водії вантажівок щотижня проводять за кермом до 56 годин, тому їм є що порадити автолюбителям. Ось деякі підказки:

  1. Розслабтесь. Роздратована або засмучена людина занадто різко реагує на те, що відбувається.
  2. Скиньте швидкість. Любителям динамічної їзди слід поступово знизити швидкість в 2 рази. Особливо ця порада важливий для тих, хто не встиг поміняти гуму, має авто з низьким дорожнім просвітом або рідко практикувався в їзді по снігу та льоду.
  3. Робіть маневри плавно. Жорстке гальмування або розгін, різке входження в поворот знижують зчеплення з дорогою і підвищують ризик заносу машини.
  4. За поганої погоди включіть фари ближнього світла та габаритні вогні, щоб інші учасники руху вас добре бачили.
  5. Не забувайте вчасно включати сигнали повороту. В негоду далекобійники при зміні смуги «блимають» поворотом не три, а 4-5 разів, після чого плавно перелаштовуються.
  6. Звертайте увагу на бризки з-під коліс автомобілів. Якщо їх стає менше, ймовірно, дорожнє покриття підмерзло. Відсутність бризок на мокрій дорозі свідчить про те, що дорога обмерзла.
  7. Уникайте раптової зупинки. В умовах снігопаду або зони густого туману не зупиняйтеся різко, щоб у вас ніхто не врізався.
  8. Тримайте таку дистанцію до інших транспортних засобів, яка необхідна для екстреного гальмування й інших маневрів.
  9. Не зупиняйтеся на узбіччі в погану погоду. Якщо потрібно розім'ятися або сходити в туалет, потерпіть до найближчої заправки або мотелю.

Аналізуйте дії водіїв вантажівок. Якщо під час снігопаду ті, у кого за плечима сотні тисяч кілометрів, припиняють рух, можливо, і вам не завадить перечекати негоду на заправці.


Техніка зимового водіння в різних умовах


Якщо автомобіль застряг, не слід газувати та нервово крутити кермо. Для початку спробуйте рушити з місця на другій передачі на невеликих обертах, не повертаючи рульове колесо. Потім спробуйте наступне:

  • розчистіть лопатою дорогу та приберіть сніг з-під коліс і кузова;
  • розширте колію, кілька разів покрутивши рульовим колесом;
  • обережно додавайте газ, щоб запобігти ковзанню;
  • якщо на узбіччі є пісок, посипте їм покриття перед провідними колесами або використайте килимки.

В авто з механічною КП застосовується техніка розкачування – починати рух з першої передачі та відкочуватися назад на задній.

Якщо буксує машина з АКПП, не переходьте на передачу вище другої. Майже у всіх «автоматів» є знижена передача та зимовий режим.



Водіння взимку під ухил і запобіжні заходи


При спуску гальмівний шлях збільшується. Щоб рухатися вниз з постійною швидкістю, нерідко потрібно скинути газ, що може привести до нестабільної поведінки авто. Спускаючись з гірки, перейдіть на знижену передачу, щоб двигун допоміг гальмуванню.

В'їжджайте на крутий підйом тільки на вільній дорозі. Дочекайтеся, поки машина, що рухається перед вами, не буде у верхній точці, і лише потім піднімайтеся самі.

Уникайте гальмування на підйомі, щоб не скотитися назад.


Особливості зимового водіння в негоду


Досвідчені автомобілісти вдаються до певних технік зимового водіння в залежності від умов на дорозі.

Під час снігу з дощем керувати машиною складно. Бажано, щоб транспортний засіб рухався по шляху, проробленому передніми колесами. Коли сніг або туман відображають дальнє світло, включайте ближнє.

Їзда по льоду не допускає різких маневрів: гальмування, поворотів, здачі назад. На слизькому покритті рушайте з другої передачі. Пам'ятайте, що деякі фрагменти дорожнього покриття швидко замерзають:

  • ділянки постійного гальмування/розгону (світлофори);
  • місця розриву лісонасаджень;
  • мости й естакади.

Нерідко на слабо освітлених сонцем ділянках дороги сніг і лід зберігаються дуже довго, дорожня розмітка в цих місцях майже не читається.


Водіння взимку на різних типах приводу



Багато хто вважає, що зимове водіння на передньому приводі менш проблематичне, ніж їзда на задньопривідний моделі. На транспортний засіб впливають повздовжні сили, спрямовані по осі його руху. Якщо прискорення та гальмування на авто не впливає, то максимальна швидкість на дузі залежить від наступних факторів:

  • малюнок протектора,
  • склад гуми,
  • стан дорожнього покриття.

В цьому випадку не має значення, задній привід у автомобіля чи передній.


Водіння взимку – нюанси керування


Відмінності між ТЗ на передніх або задніх провідних парах коліс з'являються під час заносу. На будь-якому типі приводу провідні починають ковзати раніше решти коліс, але автомобіль по-різному реагує на маніпуляції педаллю газу і обертання керма.

Передній привід більш стійкий на слизькому покритті, але в разі занесення вирівняти машину важче. У цій ситуації потрібно не відпускати акселератор, щоб не спровокувати обертання, а навпаки, трохи додати газу.

Зимове водіння на задньому приводі передбачає іншу техніку: водій повертає кермо в бік заносу, а педаль газу на мить повністю відпускає. Щоб додати автомобілю велику стійкість, деякі в ожеледь прихоплюють в дорогу пісок – додаткова вага збільшує зчеплення задніх коліс з покриттям. Пісок можна підсипати під час руху на обмерзлий підйом.

Повний привід дозволяє газувати сильніше, тому що колеса починають пробуксовувати не відразу. Саме тому такі автомобілі більш стійкі при розгоні на слизькому покритті. Опинившись в заметі на повному приводі, потрібно частково відпустити акселератор. Через повне зняття ноги з педалі газу виникне ефект переднього приводу, а через сильне натискання колеса забуксують, викидаючи машину з траєкторії.


Related Articles