• Пригород Киева, Зазимье
  • ул. Радгоспная 6
  • Пн-Пт с 9:00 до 19:00
  • Сб,Вс с 10:00 до 17:00
avtofishki.com.ua

Чому не заводиться двигун автомобіля?

  • Чому не заводиться двигун автомобіля?


На думку деяких автовласників, проблеми з запуском двигуна починаються лише після того, як засвітиться індикатор «Check engine». Але це може статися і до появи попередження про помилку. На щастя, не завжди відсутність запалювання свідчить про серйозну поломку. Перш ніж дзвонити на СТО, спробуйте самі з'ясувати, чому двигун не заводиться.


Як виявити несправність


Мотор починає працювати тільки при наявності наступних умов:

  1. Достатній рівень напруги запалювання.
  2. Потрібна частота провертання колінвалу.
  3. Гарна компресія.
  4. Оптимальний склад паливної суміші.

Якщо в баку є паливо, ви відключили протиугінну систему, а вихлопна труба не забита, ймовірно, машина не заводиться з причин, пов'язаних з технічними неполадками. Їх можна розділити на три великі групи. Найчастіше це проблеми:

  • з подачею палива;
  • з електрикою;
  • з механікою (з самим двигуном).

Щоб знайти спосіб вирішення проблеми, слід брати до уваги тип двигуна (бензиновий або дизельний) і систему подачі палива (інжектор або карбюратор). Не варто недооцінювати і роль температури навколишнього середовища – ця характеристика впливає як на акумулятор, так і на паливну систему.


«Зимові» неприємності водіїв


На фото жінка-водій взимку стоїть біля відкритого капоту заглухлого автомобіля сріблястого кольору, викликає допомогу по телефону


Нерідко взимку або в міжсезоння виникають проблеми з запуском транспортного засобу з дизельним силовим агрегатом. Замерзнути може і вода, що потрапила в бензопровід. Ось основні причини «бездіяльності» двигуна:

  1. Масло. При низьких температурах підвищується в'язкість масла в моторі. Протягнувши на буксирі автомобіль з механічною коробкою передач, іноді можна завести її. Моделі на автоматі доведеться відігрівати в опалювальному приміщенні.
  2. Свічки. Дуже часто взимку виходять з ладу свічки накалювання / запалювання. Свічки можуть бути залиті або не витриманий зазор між електродами. Перевірити їх працездатність допоможе свічковий ключ. Перегорілі свічки потрібно міняти і бажано відразу весь комплект.
  3. Розрядка акумулятора — ще одна проблема, яка підстерігає водія взимку. Старі батареї розряджаються ще швидше, якщо автомобіль обладнаний протиугінною системою або відеореєстратором — вони споживають струм. При заміні акумулятора купуйте батарею більшого обсягу, але такого ж розміру.
  4. Паливо. На стику сезонів водієві доводиться змішувати «літнє» паливо з «зимовим» і суміш застигає в баку або фільтрі. Не можна виключати і заправку неякісним дизпаливом чи бензином.

Якщо виникають проблеми з запуском двигуна, дизельну машину потрібно відігріти в гаражі, злити паливо і промити систему. Автомобілі з бензиновим ДВЗ менш примхливі — зазвичай потрібно просто прогріти їх, не промиваючи бензобак.


Що може трапитись влітку


Перегрів двигуна зазвичай відбувається через витік антифризу або відмови датчика його температури, а також у разі виходу з ладу підкачувальної помпи охолоджувальної системи. Перевірте рівень тосолу та справність насосу.


На фото перед заглухлим автомобілем білого кольору з відкритим капотом на асфальті сидять сумний водій і його супутниця


Сам по собі паливний насос рідко виходить з ладу. Але якщо вже й ламається, то найчастіше через проблеми з проводкою чи перегрів, наприклад, в літню спеку. З подібною проблемою зазвичай стикаються власники транспортних засобів, в яких насос знаходиться під капотом.

Крім того, влітку нерідко засмічується повітряний фільтр. Це поширена проблема у водіїв, які постійно їздять по дорогах з ґрунтовим покриттям, але забувають про своєчасну заміну. Якщо після зняття фільтру мотор запускається, потрібно терміново придбати новий елемент. Потрапляння пилу всередину циліндрів тягне за собою утворення нагару, що може пошкодити двигун.


Діагностика несправності стартера


Якщо двигун не працює, буває, що причина криється в стартері. Про його несправності водієві говорять незвичні звуки, уповільнене прокручування колінвалу при повній зарядці батареї та подібні ознаки. Стартер крутиться вхолосту, якщо немає іскри, недостатньо палива або занадто мала компресія.

Щоб виявити поломку в прокручуванні колінвалу, потрібно включити фари і спробувати запустити двигун. Якщо вони гаснуть, цілком можливо, що струм не надходить через ненадійне з'єднання акумуляторних кабелів, стартер заклинило, зносилися щітки або підшипники.


На фото на темному тлі зображений стартер автомобіля сріблястого кольору


Коли фари горять нормально, але стартер не крутить, значить, до нього не доходить напруга. Ось кілька можливих причин:

  • розімкнутий або невідрегульований аварійний перемикач парковки/нейтралки;
  • пошкоджений замок запалювання. У ньому може відпаятися клема або перегоріти запобіжники;
  • непрацездатне реле стартера. Якщо діло в ньому, можна прочистити релейні клеми і знову запустити двигун.

Якщо при повороті ключа стартер просто клацає, а мотор не «схоплюється», можливо, не вистачає сили струму для його обертання або він вийшов з ладу. На замикання або перегорання обмотки стартера вказує запах горілої проводки.


Несправність ЕБК


Ще одна причина, чому машина не заводиться з ключа, або відразу глухне, може полягати в поломці електронного блоку управління двигуном. Виною цьому буває банальна корозія, яка пошкоджує контакти на платі. Виявити подібний дефект вдасться лише при перевірці на СТО.

Варто також згадати проблеми з сигналізацією. Іноді помилка в системі — помилкове спрацьовування охоронного комплексу — блокує двигун авто.

Часом електроніка підводить автовласника. Іммобілайзер автомобіля не «бачить» ключ і не дає завести двигун. Це може статися, наприклад, через несправність прийомної антени. У разі пошкодження її контактів блок управління не отримує сигнал і антена розцінює ключ як підробку.


Несправності системи подачі палива


Заважати запустити мотор може як неякісне пальне, так і поломка якогось елементу системи. Зокрема, як згадувалося вище, відмовляє паливний насос. Завдати йому шкоди може звичка автомобіліста їздити «на парах», заправляючи бак лише необхідним мінімумом пального. Охолодження пристрою відбувається за рахунок палива. Якщо його мало, насос часто перегрівається і через це працює фактично «на зношування».


На фото автомастер проводить ремонт системи подачі палива автомобіля


Засмічений паливний фільтр перестає справлятися зі своїми функціями і перекриває рух пального. Крім того, можливо, воно доходить до камери згоряння через засмічення карбюратора або форсунок. Йдеться про інжекторні мотори.

Про пошкодження паливного шлангу здогадатися легко — в салоні авто відчувається явний запах пального.


Додаткові рекомендації


Перерахувати всі причини, що заважають завести мотор, дуже складно. Їх буває безліч, зокрема:

  • малий тиск в циліндрах;
  • пошкодження або обрив катушки запалювання;
  • дефект бендикса. Іноді допомагає заміна обгонної муфти або вінця маховика;
  • негерметичність проводів запалювання;
  • несправності датчиків:
    • положення колінвалу,
    • розподілвалу,
    • кисню,
    • системи EGR,
    • холостого ходу;
  • пошкодження ланцюгу або ременя ГРМ;
  • засмічення клапану холостого ходу;
  • несправний генератор.

Часто одна несправність тягне за собою іншу, тому у автовласників виникають серйозні проблеми з самостійною діагностикою. Як видно, причини, через які не вдається завести мотор, можуть бути різними, але розібратися з ними й усунути несправність під силу тільки фахівцям.


Related Articles