Відмінності кросоверів від позашляховиків
20 років тому, навіть не виникли б питання: «Чим відрізняється кросовер від позашляховика?» Тому що до цього, як клас, були тільки позашляховики або джипи, які користувалися і продовжують користуватися величезною популярністю, наприклад: Land Rover, Jeep Cherokee, Ford Explorer і т.д. І ось в 1999 році компанія BMW випускає перший спортивний позашляховик — BMW X5 E53. По суті, це був перший кросовер, який був запущений у серійне виробництво. Слідом за BMW, ринок кросоверів, стрімко почали відкривати й інші компанії виробники. Почалася ера кросоверів: Nissan Qashqai, BMW Concept X6 і т.д. Отже, в чому ж фундаментальні відмінності позашляховиків від кросоверів? Давайте будемо розбиратися.
Конструкція кузову
Перше на що варто звернути увагу — це конструкція кузова. У позашляховика кузов великий і високий. Часто кузов має навіть більш квадратну форму, а не обтічну. Така конструкція як би натякає, що будь-який опір повітря їй байдужий, адже в основному він розрахований для їзди по бездоріжжю.
Рамна конструкція
Друга відмінність позашляховика від кросовера — це обов'язкова наявність рамної конструкції, тобто найчастіше всі позашляховики йдуть з рамою, і на цій рамі вже «одягається» кузов. Робиться це для того, щоб рама надавали жорсткісті кузову. Це дуже стане в пригоді, коли ви будете підніматися на пагорби, перетинати бездоріжжя, пісок і т.д., в такому випадку кузов не буде «хрустіти», кренитися — рама буде тримати всю конструкцію.
Повний привід і об'єм двигуна
Повний привід — це без варіантів. У позашляховиків він обов'язково присутній. На цьому автомобілі ви можете місити бруд стільки, скільки вам завгодно і нічого не перегріється та не відключиться. Адже ви, як водій, самі обираєте: включати повний привід чи ні, задіюючи механізми ручного управління. Кросовер довго не протримається в важких дорожніх умовах (глибокий сніг, пісок). Адже повний привід у кросовера часто підключається через вискомуфту або електронну муфту (автоматично) — це спеціальне підключення і воно задіюється, коли колеса пробуксовують і вискомуфта блокується автоматично та з'являється повний привід, а при перегріванні вона також автоматично відключає повний привід. Ручне й автоматичне керування повним приводом — це ще одна відмінність кросовера від позашляховика.
Двигун у позашляховиків, на відміну від кросоверів, досить потужний. В середньому від 3 літрів і вище. Зазвичай кросовери таким об'ємом двигуна не можуть похвалитися.
Понижена передача
Позашляховик на відміну від кросовера, призначений для їзди у важких умовах. Тому він буде обов'язково оснащений демультіплікатором — це окремий агрегат в картері, який призначений для підвищення крутного моменту. Таким чином позашляховик оснащений справжньою заниженою передачею, чого у кросоверів, в силу конструкції, бути не може..
Дорожній просвіт
Ще одна відмінність кросовера від позашляховика — це високий дорожній просвіт. Його ще називають кліренсом — це відстань від землі до нижньої точки автомобіля. Так ось, у позашляховика кліренс починається від 200-220 міліметрів, в той час як кросовер може мати дорожній просвіт, наприклад 160 міліметрів.
Висновки: чим відрізняється кросовер від позашляховика?
Отже коротко: кросовер і позашляховик — в чому відмінність? Позашляховик має більший розмір кузова, плюс є в наявності рамна конструкція, на яку одягається сам кузов, об'єм двигуна від 3,5 літрів, обов'язковий повний привід і знижена передача, а дорожній просвіт починається від 200 міліметрів.